skvulp-u6

uke 6

Netflix’ hemmelige algoritme er avslørt, norske matpriser går «live», Slacks suksesshistorie, Google gir oss «The Design Sprint». Her er ukens beste saker!

Ukens beste sak sto i The New Yorker, og handler om at Netflix’ spesielle, hemmelige algoritme … er et menneske! Netflix’ Cheif Content Officer Ted Sarandos innrømmer at «det er antagelig en 70/30-miks. 70 prosent er data, 30 prosent er menneskelig skjønn. Men de 30 prosentene må være på toppen, om du skjønner hva jeg mener». En viktig påminnelse om at menneskelig teft og erfaring fortsatt kan trumfe selv de rikeste brukerdata. Andre favoritter denne uken:

 Norsk og nært

10 delte om design

  1. Google Venture deler sine erfaringer med sprinter: Metodikken kaller de The Design Sprint
  2. 3 enkle appdesign-regler fra Yahoos Mariassa Mayer
  3. – Visual design is not a thing, skriver Mark Boulton
  4. Arkitektene ved Cuningham Group designer sitt eget kontor
  5. 3 ting som vil forandre experience design i 2015
  6. Håndtegnede bakgrunner til Monkey Island 2
  7. 100 år med kartene til National Geographic 
  8. David Oreilley: «MTVs brief for en kommende rebranding«
  9. Sterk konseptidentitet fra Gild International
  10. «Audio book» for voksne:

Teknologilenker

Fra skuffen med singelsokker

Fint og morsomt

KjellTech har vært på Social Media Days 2015. Her er en forsiktig oppsummering.

kjelltech uke 6

Publisert