skvulp49

uke 49

Glitrende om Altinn og offentlig IT, iBeacons, teorien om den hårete armen og hjemmebrygget øl. Vi har samlet ukens beste innhold for deg!

Eivind Lund har skrevet ukens – og kanskje årets – viktigste tekst for bransjen vår. I kåseriet «Om hundre år er Altinn glemt» får skjemaveldet, BankID og «digitalisering av offentlig sektor» gjennomgå. På en svært konstruktiv måte. Vi er rett og slett imponert, printer ut teksten og henger den lett synlig.

Rykende ferskt fra bloggpressen

Vi har publisert to innlegg på bloggen vår denne uken:

Ja, også har vi brygget mer øl: Bildeserie fra Making Beer.

kokvask av flasker ol brygging making beer making waves1 1060x706 uke 49

iBeacons – en ABC

ibeacons uke 49

Ekstra godt innhold

Mange har hisset seg opp over Yahoo!s nye logo. Oliver Reichenstein gjør et poeng ut av at merkevaredesign bør følge som en konsekvens av merkevareledelse, og at slikt neppe ble utøvd den helgen Marissa Mayer og et par andre meislet ut den nye logoen. (Så kan man i sitt stille sinn utfordre dogmene hans ved å tenke «men hva med den billig-ikoniske Nike-logoen?» og «den svindyre DNB-logoen funker jo ikke på fysiske overflater …?»). Mer kvalitetsinnhold:

cotton 2 uke 49

Gode nyheter, sko og logotyveri

Du prøver å stikke den inn. Det går ikke. Du prøver andre veien … nope. Men …? Ååååja, første forsøk var egentlig riktig likevel, ja! USB-plugger garanterer grusomme brukeropplevelser. Men nå skal den lille satans plageånden bli vendbar! Ytterligere elleve lenker vi har hatt glede av:

  1. Bitcoin. Det snakker’em om. Her får du det forklart webvalutaen i en tiltalende video.
  2. DIBS med pen infografikk over norsk e-handel
  3. Google Glass brukt for autister
  4. Den gjennomsnittlige websiden har vokst 150 prosent på tre år
  5. På samme tid sosiale medier vokst enda mye mer
  6. Gode eksempler på content marketing fra CMA Awards
  7. Jimmy Choo kombinerer redesign av weben sin med Pinterest-trend
  8. Slik holder vi mobiltelefonen
  9. Og sånn er det å være utvikler
  10. Nyheter, maler og apper – alt dette er vel og bra, men et godt medarbeidersøk er likevel det desidert viktigste for intranettet
  11. Det finnes dem som lever av å stjele fra andre. Til og med logoer kan omsettes i annenhåndsmarkedet. LogoThief tar et oppgjør med ondet.

logothief uke 49

Finest denne uken

The artfull accidents of Google Books

God helg og happy julebord! Ta vare!

(Øl-bildet er tatt av @stillingen)

Publisert