uke 49

Frokostkosen levert på døren, «Facebook for offentlig sektor», ekstreme hipstere. Vi har samlet ukens beste innhold for deg!

Next Issue er Spotify for magasiner. Tjenesten er et samarbeid mellom tungvekterne Conde Nast, Hearst, Meredith, News Corp. og Time Inc, og nå hentet de nettopp 50 millioner dollar fra investeringsselskapet KKR. Noe for den norske magasinbransjen? Ja, selvsagt, men her er alle mediehusene opptatt av å kopiere Buzzfeed for å sikre seg noen kjappe klikk, so … *mumler noe med «her oppe berget» og «nisselua»*

Ti favoritter denne uken

  1. Morgenlevering.no – stadig mer kommer på døren
  2. Tilkoblede biler vil lønne seg for både deg, verkstedet og produsenten
  3. – Norge bør sikte mot et «offentlig Facebook», skriver redaktør Ole-Harald Nafstad på nettstedet 3in.
  4. Wire, pen kommunikasjon
  5. Nerdesøt julekalender fra Knowit
  6. Briller skal gi økt boligskatt
  7. Automatisk møtebooking
  8. Finn magneten … med mobilen din
  9. Mobilbetaling i tiden fremover
  10. For et par år siden gjorde kollega Johan en undersøkelse av appene på folks hjemskjermer på mobilen. Nå har det kommet en tjeneste som måler nettopp dette.

Designperler og annet fint

29 selvportrett under nordlyset: nordlys uke 49

Morsomst denne uken

Hipster-spessial

Vi deler stadig flere lenker med et skjevt blikk på menneskets beste venn, hipsteren. Derfor: Her er en liten lenkesamling å ta med seg inn i helgen:

God helg!

Publisert