skvulp46

uke 46

Sjekke-app for nabojenta, ignorerte datainnbrudd og Van Dammes episke Volvo-spagat: Vi har samlet ukens beste innhold for deg!

Se ikke bort fra at det var nettopp på denne bloggen du først fikk nyss om både Path og  Snapchat. Men Tinder leste du kanskje først om i Aftenposten. Mobilsjekking gjort så enkelt at det er ganske utrolig at det ikke har skjedd før: Gratis, lokasjonsbasert browsing av søte single i nabolaget. Tinder gir oss det vi trenger aller mest, nemlig hverandre, og det kan vise seg å være en rimelig solid forretningsidé.

… meanwhile in California: Snapchat takket nei til å bli kjøpt av Facebook. Tilbudet skal ha vært småpene 3 milliarder dollar. Her er muligens Snapchat-sjef Evan Spiegels avslag til Mark Zuckerberg. Ellers:

Nyheter fra det bortskjemte nabolandet til Sverige (og Sverige)

COOP har hatt datainnbrudd, så nå er litt ditt, men nå også litt noen andres. Adobe har også nylig fått hacket brukerkontoer, og 150 millioner passord er på avveie. Hvis du virkelig vil njuuuta dårlig kundebehandling kan denne chatten mellom Bjørn Tennøe og en Adobe-ansatt være det du ser etter. Mer norsk:

Våre favorittartikler denne uken

Business Insider gir med sin The Future of Digital 2013 godt overblikk over digitale trender. Bruce Schneier har skrevet et godt essay om Internetts fremtid. Ellers:

skjeggcoin uke 46

Lenker som lover lønnsomhet

Coin lagrer flere kort i én løsning, og her er videoen som forklarer, feat. mann med tillitsvekkende skjegg. Meeen: Som James McQuivey skrev i 1999: “When consumers adopt new technologies, they do old things in new ways. When they internalize technology, they begin to do new things.” Coin faller vel definitivt i den første kategorien. Morsom dings som ikke bringer noe nytt til bordet. Og litt betenkelig at verdens smarteste hjerner går sammen for å redusere antall bankkort?

Responsivitet, mobil og japansk webdesign

vandamme uke 46

Helgeknask

Er du for lat til å starte noe selv? Prøv Hipster CEO! The Oatmeal skriver om filmanbefalinger, Google har laget en rørende reklame, og Jean-Claude Van Damme og Volvo strekker seg litt ekstra.

God helg!

 

Publisert