uke32

Uke 32

Betalingsjournalistikk på norsk, ny iPhone, nye Airbnb. Vi har samlet sommerens beste innhold for deg!

Sommerferien er over for mange, og dette stor-Skvulp’et oppsummerer det du har gått glipp av der du har sittet smilende og svett i hammocken – og vi peker fremover mot høsten.

Og høsten bærer bud om en ny iPhone. Ifølge Mashable lanseres den 9. september. Ryktebørsen koker: blir det større skjerm? Blir iPhone 6 den tynneste noen sinne? Blir vi overrasket denne gangen?

Her hjemme spår vi at native advertising (eller betalingsjournalistikk eller sponset innhold; omdiskutert barn har mange navn) forblir et hett samtaleemne de neste månedene. Mediehuset Tek tester betalt innhold akkurat nå, med oppdragsjournalistikk for spillutgiveren Square Enix. Det er forståelig at mediebransjen snur alle steiner, tenker utenfor bokser og tøyer strikker for å finne nye betalingsmodeller. Reklame kamuflert som journalistikk forblir uansett et etisk minefelt. Skal du bare se én video denne uken bør det være John Oliver om native advertising:

http://youtu.be/E_F5GxCwizc

Mer fra sommer-Norge

5 lister for deg. Fordi hjernen fortsatt er i sommermodus

Gi meg litt tech, takk! Med noe design on the side!

Bill Buxton og Bruce Nussbaum om «Connecting the Makers»:

Business, strategi, fremtiden

Ymse, diverse og dette og hint

«Weird Al» Yankovic har for første gang toppet Billboard denne sommeren, godt hjulpet av åtte YouTube-musikkvideoer sluppet på åtte dager. Videoen Word Crimes og Tacky er de mest populære, men for vår bransje er Mission Statement obligatorisk pensum.

Nå som mange av oss er tilbake på jobb – se så flinke vi er! (fra @gunnarooo) produktivitet 001 Uke 32 Men hvordan ble det slik? Dette er ytterst lærerikt om potensiell kausalitet fra Arthur Charpentier (@freakonometrics)

kaffeproduktivitet Uke 32

Fortsatt god sommer!

Publisert