Uke 25

Kontroversiell taxi-app, logo-avstemning for Oslo og Amazons første mobil. Her er ukens beste innhold!

Crowdsourcing – resten av verdens svar på dugnaden – har kommet til heimstaden: Taxinæringen raser over at vennekjøring organiseres semi-profesjonelt gjennom Facebook. Nå er en rogalandsk Über-kopi på vei.

Hvis man ba reptilhjernen om en kommentar ville den svart slik: – Dette har dere bare godt av, taxinæring! Vi er lei av å bli kjørt av amatører uten den ringeste kjennskap til Oslo, og bli servert en uforutsigbar (men ublu) pris ved reisens slutt.

Samtidig må man selvsagt regulere en næring der penger skifter hender. Håpet må være at taxinæringen lar seg inspirere av trusselen nedenfra. Slik platebransjen proaktivt tok utfordringen fra Napst … eh, vel ok.

I samme dugnadsånd ber NRK om hjelp med ny forside. Og Visit Oslo lar oss stemme over deres nye logoalternativer. Avstemmingen er et morsomt, inkluderende tiltak. Med vårt utgangspunkt skulle vi imidlertid gjerne sett logoen tatt ut i digitale flater. Så kan vi diskutere verdien av missekonkurranser for logoer over en utepils i ettermiddag!

Flere anbefalte

Ukens design-godbit: Pixel perfect: The story of eboy

God helg!

 

 

 

 

Publisert