uke 23

Facebooks usympatiske autoplay, Ubers brand guide, Norges svaieste stillingsannonse. Her er ukens beste innhold!

Denne uken har mange skrevet om at Facebook har tatt igjen YouTube i antall videovisninger. Bloomberg mener dette viser at Googles kjøp av YouTube var en fiasko; det skal ikke vi mene noe om akkurat nå. Det vi derimot registrerer er at Facebook har klart videobragden sin blant annet ved bruk av autoplay, noe som ikke nødvendigvis er en sympatisk strategi, sett fra et brukerperspektiv.

Mer om tilgjengelighet:

Anbefalt lesning denne uken

Bruken av ad block-ere er økende. Frederic Filloux har et knippe gode forslag om hvordan mediehus kan komme seg ut av knipen. «Kvalitet» er et nøkkelord. Inntil videre: D&Ads smarte ad filter fjerner de irriterende reklamene – og erstatter dem med prisbelønte! Mer til fredagsfiket:

Himabrygg

Tore har skrevet om EPiServer Commerce på Azure

… og Ole Petter har skrevet om at det kanskje er på tide å løfte dataene ut av relasjonsdatabasen?

Høydepunkter fra design- og teknologi-feltet

Fint og morsomt

Mye lekkert å hvile blikket på denne uken. Denne lampen, for eksempel, viser været i praksis:

God helg!

Publisert