Uke 13

Slutt på gratis BankID, Zuck kjøper virtual reality og herlige, generiske brands … vi har samlet ukens beste innhold for deg!

Ukens digitale kioskvelter er utvilsomt at Telenor skal begynne å ta betalt for BankID, en nyhet som tydeligvis kom brått på bankene.

Vi tenker: Skal det virkelig bli enda kjipere å bruke BankID? For ingen – INGEN – vil ha BankID. Det gjelder selv om både bankene og Telenor kommuniserer at det er en nyttig tjeneste. Er ikke det, vøtt. Sikkerhet er deres problem, ikke vårt. Halve bloggredaksjonen bruker Skandiabanken hovedsaklig fordi han slipper BankID.

Og nå blir det altså dyrt i tillegg. Når Telenor tar seg betalt avslører de hvor langt unna kundene de er, og hvilken side de leser verdikjeden fra. Et enda mindre brukervennlig BankID-regime setter digitale kjøp ytterligere tilbake, og der surkler Norge allerede i bakleksa. Ikke bra.

Så: Over til hyggeligere nyheter fra Norge!

Denne uken har dessuten Martin Holm skrevet et grundig innlegg om emosjonell design her på bloggen, mens Marianne Otterdahl Møller spør om du prototyper visjonen din?

Ukens beste lesestoff

Screenshot 2014 03 28 07.44.56 Uke 13

Ukens eklektiske 11-retter

  1. Jeremy Keith om browsiness
  2. Hvorfor tar ikke designere Android på alvor?
  3. Lenker, done right
  4. Adaptive, Responsive, Static and Liquid sites 
  5. Erika Halls presentasjon fra Webstock
  6. Sigve lager publiseringsknapp
  7. Google Now for desktop
  8. Designing better services
  9. Hamburgerknappen ble født i 1981
  10. Bra talk om opplevd ytelse
  11. Ny bank for de unge og vellykkede

Fin reminder for folk i kunnskapsbransjen:

hva gjør oss produktive Uke 13

Zuckster kjøper Oculus Rift

Facebook satser på virtual reality. Må de det da? Fem lenker relatert til Marks siste krumspring:

  1. The future of VR
  2. The Nexesse
  3. Maxistentialism
  4. Mannen bak Minecraft takker nei 
  5. Vi må aldri glemme White Guys Wearing Oculus Rift

Og til slutt, videoen dere alle har gledet dere til: Generiske brands!

God helg!

Publisert