skvulp_12

uke 12

Finns fysiske butikk, programmering som kvinneyrke og kjedelige mobiler. Vi har samlet ukens beste innhold for deg!

Denne uken åpnet Finn En slags butikk, «en blanding av et loppemarked, opplevelsessenter og museum». Eller: Oppmerksomhetsskapende kampanje, som noen vil kalle det. Men Finn har mer i ermet: Ferske tall viser at at nordmenn kjøpte brukte varer på Finn Torget for 4,8 milliarder kroner i 2013. Til høsten blir det gratis å legge ut varer på Torget, og Finn håper på å tre-femdoble annonsevolumet.

Hvorfor takker Finn nei til hundretusenvis av annonser à 35 kroner? Kongstanken er antagelig å senke terskelen for SPiD-registrering. Markedsplassen for formløse penskjorter og gnagsår-pumps (kun kr. 100, rabatt om du kjøper flere!) kommer til å bli enorm – og idet alle har solgt noe på Finn, blir det lettere å kreve brukerregistrering (og -betaling …) hos Schibsteds andre selskaper.

Mer norsk vi likte denne uken

Våre utenriks-favoritter

Medium slipper egen app. Det er interessant å se hvordan flere og flere apper, som for eksempel også Paper fra Facebook, er strippet ned til nesten bare innhold som grensesnitt. Ikke masse features, knapper og UI-dill. Flere interessante trender, ideer og nyheter:

Glem Samsungs kleine (og egentlig ganske creepy) idé om smartklokker. Android Wear som ligger mye tettere på brukeropplevelsen av Google Now virker veldig lovende. Det her har man jo faktisk lyst på!

 

Fem kjappe i stappe om design …

  1. Typografi-dating
  2. Interaksjonsdesign-verktøy, en tilstandsrapport
  3. Canvanizer, for bedre konseptutvikling
  4. Brukerne misliker ikke forandring. De misliker … deg!
  5. 9 desktop-bakgrunner som kan gjøre deg smartere

desktopbakgrunner jmj1rc uke 12

 … og ditto om teknologi

  1. Google dropper understreking på lenker
  2. Nederland tillater agnostisk SIM-kort
  3. SEO-tips når varen er utsolgt
  4. Godt om begrensninger i Enterprise Service Bus som skalerbar SOA-plattform
  5. Twitter, #firsttweet

Florlette lenker

God helg!

 

Publisert