Uke 12

Microsoft kvitter seg med (navnet) Internet Explorer, åpen analytics og vår egen lek med Ruter. Her er ukens høydepunkter!

Åpen analytics

Myndigheter i mange land snakker mye om viktigheten av åpne data, og da er det veldig kult når de etterlever det: usa.gov lanserte denne uken en site hvor de deler «analytics» for alle myndighetenes sider.. Sjekk også gov.uk som har åpnet opp data for alle enkeltsider på nettstedet sitt, bare legg til «/info/» på starten av hver URL.
(tips oss gjerne om noen i Norge har gjort noe sånt – vi har ikke sett det!)

Nytt!

Oss selv og vår familie

Den store hit’en på bloggen vår denne uken, var en bloggpost om en workshop vi hadde i fjor, der vi lagde vi fire alternative utgaver av ruter.no, basert på designprinsippene til henholdsvis Facebook, Nike, gov.uk og Google. Gøy og lærerik!

ruter 600x375 Uke 12

Få også med deg Heljar Flatens innlegg om viktigheten av gode feilmeldinger

Kampanje har skrevet om Kristin, David, Cathrine, Haydn, Silja og Trine – a.k.a. den nye ledergruppa i designavdelingen vår.

Så familienytt: Orkla har lansert Lilleborgs nye hudpleieserie AquaDerma, og våre North Alliance-kolleger i Anorak har gjort lanseringskampanjen, hvor vi i Making Waves har laget nettstedet.

Bye, bye IE

Etter utallige forsøk på revitalisering av en slitt merkevare, skal nå Microsoft Internet Explorer døpes om. Er du ute etter sarkastiske forslag til nye navn, se #namethebrowser på Twitter.

Designtanker

NICE!

Zelda og Mario på vei til din mobil

Kongen av «casual gaming», Nintendo, har blitt utkonkurrert av smarttelefonen. Men selv om folk ikke har lyst til å kjøpe en GameBoy, elsker de Mario! Så da selskapet denne uken annonserte at de skal utvikle mobilspill for andres maskinvare enn sin egen føk aksjekursen opp.

Dagens retoriske spørsmål

Stemmer Betteridges lov om overskrifter?

Publisert