Uke 11

Much ado about Apple Watch, det motsatte av startups og en svært populær surikat. Vi har lest alt nytt på internett denne uken, og plukket ut det vi synes er viktigst.

Apple hadde på mandag presentasjon av smartklokken Apple Watch, hvor bl.a. priser og datoer ble offentlig. Fra 24. april kan man (om man er i Utlandet), skaffe en billig epleklokke til ca. 3000 kr, eller en skikkelig dyr en til ca. 150.000 kr.
Akkurat prisnivået er ikke oppsiktsvekkende i klokkeverdenen, men ganske nytt blant mainstream teknologiselskaper. Mange er spente på hvordan det vil gå.

Fem meninger om Apple Watch:

… men ingen greier å tegne Apple-logoen etter hukommelsen:

applelogos 600x525 Uke 11

På hjemmebane

Mens noen er i Texas på SXSW

og sjekker pulsen på startup-kulturen, har Bank of Korea tatt seg bryet med å studere noen av verdens eldste selskaper. Nærmere bestemt 3000 japanske selskaper som er mer enn 200 år gamle. Fra undersøkelsen:

  • They are conservative
  • They control growth
  • They are internally financed
  • They avoid speculation

Meerkat

Men, tilbake til noe nytt og spennende, nærmere bestemt superhit-appen Meerkat. Meerkat tilbyr 1-klikks videostreaming via Twitter. 1-klikks videostreaming er ikke nytt, men Meerkat ser ut til å truffet svært godt med markedsposisjonering og brukeropplevelse.

Hva kan man se, da? Alt fra konserter med kjente artister til mannen i gata som bestiller mat. Mao: Som Internett ellers, bare med live video. NRKBeta har en oppsummering.

Merkevarer

Spotify pusser opp merkevaren, for å posisjonere seg mer som underholdningsaktør enn som teknologiselskap

spotify rebrand 600x395 Uke 11

Mens Sagmeister & Walsh har gjort en svært radikal profil for Fugue – som leverer styringssystemer for skytjenester. Altså, radikal til IT-operations å være. Ingen blå logoer eller stock photography:

Nyttig

Smågodt

For helga

Publisert