skvulp47_2

uke 47

Årets nyord «selfie», Coca-Cola satser alt på redaksjonell markedsføring, betal kollektiv-billetten med knebøy: Vi har samlet ukens beste innhold for deg!

Uken har gitt oss to store digital-relaterte nyheter:

1. USA har overvåket 30 millioner norske mobilsamtaler

2. «Selfie» er kåret til årets nyord av The Oxford Dictionary.

Kun én av disse nyhetene holdt helt inn til helgen, riktignok … nyt da heller selfien til vår utsendte på de fjerneste breddegrader, og les Business Insiders nyttige oversiktsartikkel over selfie-året som har gått. On that note …

selfie 2 uke 47

(bildet via @UnderWaterPix)

Ukens 5 mest interessante

  1. Design-museet Cooper-Hewitt lar deg browse kunsten deres via fargerHer er samlingen, og her litt om hvordan de har tenkt.
  2. Coca-Cola dropper vanlig selskaps-hjemmeside, og erstatter den med inbound marketing. Interessant også i norsk kontekst, da forrige nummer av Kampanje var dedikert til et kritisk blikk på redaksjonell markedsføring.
  3. Ukens beste artikkel er Frank Chimeros «What screens want«.
  4. De fem viktigste digitale trendene for 2014
  5. Pasquale D’Silva i Elepath med et foredrag om rollen animasjon spiller i et grensesnitt. Alle som har ambisjoner om å lage mer enn statiske bilder med statiske knapper bør se denne:

Og les artikkelen hans om transitional interfaces fra tidligere i år.

Design, utvikling og Jony Ive

Løs-lenker som angår oss alle

designers uke 47

Fem fornøyelige for fredagskosen

  1. Designers touching their faces (bildet over)
  2. Sosiale medier-privacy prank
  3. Betal t-bane-billetten med knebøy
  4. 24 hours of happy
  5. Slik lager du GIF-ene dine – for hånd

God helg!

Publisert