Skvulp_7

uke 7

BankID jager kunder fra handelkurven, by:Larm tech og produktplassering i House of Cards. Dette har vi lest, delt og kommentert den siste uken.

På torsdag og fredag gikk verdens første by:Larm tech av stabelen - over helgen kommer vår oppsummering av de beste historiene derfra. I mellomtiden kan du lese om fremtidien for musikkbransjen i intervjuet P3 gjorde med Johan.

10 gode råd etter 10 yrkesaktive år

Denne uken har Cathrine delt sine ti viktigste lærdommer etter ti år i arbeidslivet. Mange gode råd, både for dem som skal ut i arbeidslivet, og for oss som har vært her noen år:

Annet vi har lest denne uken

Hver tredje kunde hopper av kjøpsprosessen når de møter BankID, viser tall gjengitt i ComputerWorld. Men mørketallene er store: Det denne undersøkelsen ikke sier noe om er konfrontasjonen med BankID fører til at ytterligere en tredjedel får ustyrlig høye adrenalinnivåer og skumle fantasier om rituell ofring av kodebrikker.

For alle oss som ikke bare er opptatt av å ‘engage and interact’ med brands, eller eventuelt – når vi interagerer med merkevarene – liker å vite når vi faktisk gjør det: Netflix-serien House of Cards er det verste eksempelet på overtydelig, plot-ødeleggende produktplassering i nyere tid.

Apropos interaksjon … disse tre videoene viser at skjerm nummer to (tableten din) kan vise innhold som er relatert til det som skjer på skjerm nummer én (TV-en din).

(Les også Jared M. Spools sak om ‘kontekstfølsom design’)

Teknologi og ze future

Design og responsivitet

Apps, Schmapps

Ekstrakurrikulært

Ekstra fint & rart denne uken

God helg!

Publisert