uke 34

Vi har samlet ukens beste digitale innhold for deg. Les om VGs kule valg-tegneserie, Facebooks initiativ for å gi hele verden Internett og – ikke minst – hot dog legs.

Det er valgtider, og VG har laget en veldig fin og ambisiøs oppsummering av tiden som har gått siden de rød-grønne overtok makten. Morsomt, viktig, pent.

Kollega Lise har skrevet om pressens kommersielle dilemmaer i kjølvannet av Jeff Bezos oppkjøp av The Washington Post. Avisen MÅ vel begynne å tjene penger snart, for å bøte på at Amazon krasjet denne uken, som angivelig kostet 400.000 kroner i minuttet. De store, norske regionsavisene innfører som kjent betalingsmurer denne høsten, mens ukens norske medianyhet er at Østlandets Blad gir opp det samme prosjektet. (Østlandets Blad, sier’u? Du kjenner dem kanskje best som avisen som breaka saken om Catlover tidligere i sommer)

Norsk og nice

Design for liten og stor

For dem som ikke leser bruksanvisningen

Og til sist siden vi er mange ivrige bryggere på huset: Øl er in (no shit!). Og den nye vinen …and make wine they will, because there’s very little craft to it (nåh, red. anm.)

Denne uken har vi ledd ekstra godt av dette

Ukens absolutt morsomste (og skarpeste pennen/photoshop’en) er tumbleren Sosiale Medier Eliten (sic!). Ta’re med et smil folkens, it’s only #some. Andre morsomheter:

God helg, venner!