Skvulp_20

uke 20

Internett har ødelagt middelklassen, de mest delte sakene i Norge, en tumblr dedikert til utskjelling av apper. Dette har vi lest, delt og diskutert denne uken.

Ukens anbefalte artikkel: Jaron Lanier har skrevet om at the Internet destroyed the middle class. Er det tilfelle at Internett også er en trussel for jobber, verdiskapning og demokratiet?

Harvard Business Review drar på med den litt forslitte tittelen The End of Traditional Ad Agencies. Essensen er at den kreative prosessen knyttet til markedsføring kan out- og crowdsources, både til profesjonelle freelance-miljøer og «fans» av merkevaren. Vi tror sosial medvirkning til markedsføring fungerer godt for noen merkevarer, særlig dem man som forbruker gjerne assosierer seg med. Det kan blir mer utfordrende å oppnå denne viraliteten når merkevaren er Ajax vaskemiddel eller Head & Shoulders sjampo. Spørsmålet om faglig outsourcing er ømt og  får ligge i denne omgang.

Vi har lengtet og ventet. Daft Punk gleder oss alle når de nå lar oss streame det nye, ennå ikke lanserte, albumet sitt i iTunes. Men hurry hurry, snart må du nok betale! Det hadde vært interessant å se målinger på om et slikt grep fører til begrensning av pre-release-pirat-virksomhet.

daft uke 20

Godbiter fra hjemlige marker

Høydepunktene så langt fra Google I/O

Denne uken går I/O, Googles store utviklerkonferanse, av stabelen.

5 kjappe: Design web på web

Her er verktøyene du kan prøve:

  1. froont.com
  2. webflow.com
  3. jetstrap.com
  4. divshot.com
  5. … og en liste over 10 andre alternativ 

… og et par andre designrelaterte saker vi har likt:

Lett blanding

facegammel uke 20

Fint, rart og morsomt

 

God helg til alle over hele furet, værbitt!