Skvulp uke 9

Bedre mobilbetaling er rett rundt hjørnet, se omtrent alle logoer i Logobook, YouTube lanserer TV-tjeneste, PebblePost sender postkort med online-generert reklame. Her er ukens viktigste saker!

Mye tyder på at vi er nærmere et brukervennlig system for mobilbetaling i butikk. MobilePay tilbyr mobilbetaling i butikk i dag, men du må åpne en app for å betale. Det tar omtrent tre ganger så lang tid som å trekke kortet. Det får oss til å lure på om forbrukerne egentlig ønsker dette.

Neppe. Og det har konkurrenten Vipps forstått.

– Vi ønsker å se en løsning så enkel at konsumenten ikke trenger å lete frem riktig mobilapp ved betaling, sier Thang Manh Tran, Vipps’ utviklingssjef.

Hvis det holder å nappe mobilen ut av lomma og swipe den begynner vi å nærme oss noe brukervennlig. Men: autentisering med fingeravtrykk er ikke langt unna. Hvem trenger mobilbetaling da? Og hvorfor skal vi måtte identifisere oss aktivt? Amazon lar oss slippe.

vi i butikken i det hele tatt ?

10 gode om design og teknologi

  1. Behance’ har publisert en omfattende oppsummering av designtrender for 2017 (se ukens logo for en deilig cinemagraph)
  2. Is there a bot for that? Antagelig.
  3. Forskning og utviklings-kultur er den egentlige forskjellen på Google og Apple
  4. Self-driving cars in the browser
  5. Logobook er en velfylt database over kategoriserte logoer
  6. How Headless CMS powers web and mobile applications
  7. Jared Spool: – Shh! Don’t tell them there’s no magic in Design Thinking
  8. Seeing Theory byr på fine visuelle hjelpemidler for å forstå statistikk
  9. Typografi ødela Oscar-utdelingen, men det kan la seg fikse
  10. Lek med koden og ha det gøy på Dwitter

Medier

***

Vil du ha Skvulp rett i innboksen hver uke?

Da kan du melde deg på nyhetsbrevet vårt nederst på siden

eller via denne lenken!

***

Markedsføring

Rart og morsomt

God helg!

***

PS! Denne uken, som alle andre, er det tidligere kollega og skvulpebidragsyter Geir Arne Brevik som har laget logoen til Skvulp. Nevner det bare, om du for eksempel satte ekstra pris på denne ukens litt bevegelige logo.

Publisert