Skvulp uke 50

Ogilvys 2017-trender er de viktigste, AI-bil med følelser, årets beste og verste branding, Super Mario Run er lansert, kommunen der alle må lære Java. Her er ukens beste saker!

Ukens høydepunkt er reklamebyrået Ogilvys Key digital trends for 2017. I år er det chatboter som stjeler rampelyset, og det med god grunn: Den sterke veksten til meldingsapper fortsetter over hele verden, og det er her chatbotene har sitt potensiale.

Hvis du skal lese én trendrapport før jul bør det være denne. Morsom og ærlig er den også! I fjor spådde Ogilvy at vi i 2016 ville slutte å snakke om «millennials»; «Peak Millennial» kalte de det:

We were so wrong. You are all obsessed with millennials. Seriously, this has got to stop.

Året som har gått

Norske nyheter

10 gode om design og teknologi

  1. 35+ nye, fine mockup-verktøy som dekker alle skjermer
  2. Hvorfor ser logoene til alle de store tech-selskapene like ut?
  3. How cognitive biases affect UX practitioners
  4. Vi i Making Waves liker bølgen til Heco (på desktop, da)
  5. Hondas AI-bil skal ha «følelser»
  6. Elon Musk mener det bare er et spørsmål om tid før vi får et AI-angrep på Internett
  7. Tom Petrocelli går til frontalangrep på smidig utvikling
  8. 5 unexpected sources of bias in artificial intelligence
  9. Get the balance right: responsive display text
  10. Hva er forskjellen på «deep learning», maskinlæring og kunstig intelligens? Nyttig innføring fra Forbes

***

Vil du ha Skvulp rett i innboksen hver uke?

Da kan du melde deg på nyhetsbrevet vårt nederst på siden

eller via denne lenken!

***

Medier

Diverse

Fint og morsomt

God helg!

Publisert