uke_50

Skvulp uke 50

De ti beste innovasjonene i 2015 + årets farge i 2016, historien bak verdens mest berømte slogans, Apple Watch aktiviserer nye kroppsdeler, svaret på om designere burde lære seg å kode. Her er ukens beste saker!

Den siste uken har vi virkelig kunnet dykke ned i årskavalkader fra 2015 og spådommer for 2016. Her er en samling anbefalte kåringer og trendrapporter:

Pantone har kåret årets farge for 2016 (se ukens logo). For første gang har valget falt på en blanding av to sjatteringer, noe som ikke er så overraskende med tanke på hvor utbredt denne kombinasjonen har blitt. Spotifys «Year in music» ovenfor er bare ett av mange eksempler på at det ikke er noen vei utenom pastell akkurat nå!

***

Vil du ha Skvulp rett i innboksen hver uke? Da kan du melde deg på nyhetsbrevet vårt via denne lenken eller nederst under artikkelen!

***

 

10 anbefalte om design og teknologi

  1. Uvitenhetens slør er bedre enn empati når man skal designe systemer, skriver Mike Monteiro (med referanse til John Rawls’ teori)
  2. Burde designere lære seg å kode? Seth Coelen mener han endelig har funnet svaret.
  3. Message Design Center er en digg nettside med en nydelig samling av japansk design
  4. Pattern-driven design has changed me
  5. Red Hat and Microsoft making .NET on Linux work for Enterprises
  6. Mange av de mest populære appene i verden er meldings-apper. Og utviklingen er bare i startgropen, mener Emmett Connolly i Intercom
  7. Skandiabanken går mot strømmen og utvikler alt selv
  8. Adblock på mobil har ikke tatt av (ikke ennå, i hvert fall), rapporterer NiemanLab
  9. SF Bio har fått hjelp til å lage et enklere system for billettbestilling
  10. … apropos åpne data: Håkon Stillingen har skrevet en bloggpost om hvordan deling av data kan være lønnsomt for bedriften din

Dette og hint

Fint og morsomt

God helg!

Publisert