uke_43_4

Skvulp uke 43

Fremtiden er her! Du får 133 fine merkevare-ikoner, Stravas treningsstatistikk og selvknytende sko. Valyou legges ned og en norsk Uber-bil er avskiltet. Dette er ukens beste saker!

Onsdag 21. oktober feiret hele verden at vi nå er i fremtiden – i hvert fall slik fremtiden fremsto i Back to the future 2 fra 1989. NRKs Filmpolitiet gjennomgår hoverboards, selvknytende sko og andre fantasifulle spådommer, og sjekker om de faktisk har slått til.

De selvknytende skoene er i hvert fall endelig på markedet, og Nike sendt det første paret til Michael J. Fox på onsdag. Filmen bommer imidlertid grovt når den antar at 2015 er fullt av faxmaskiner.

Også presidenter er opptatt av fremtiden:

Nytt fra Norge

Mer redaksjonelt

***

Vil du ha Skvulp rett i innboksen hver uke? Da kan du melde deg på nyhetsbrevet vårt via denne lenken eller nederst under artikkelen!

***

Ti favoritter om design og teknologi

  1. 133 SVG-ikoner for populære merkevarer (se ukens logo)
  2. Klassiske bok-omslag – animert
  3. Hva skjedde med Magic Leap?
  4. Ben Evans: Mobile is not a neutral plattform
  5. Når Dell nå kjøper EMC (VMware etc.) er det tidenes desidert største oppkjøp innen teknologi
  6. Data-infrastrukturen hos IFTTT
  7. Installer Internet Explorer 11, tjen 7 millioner dollar
  8. Strava deler treningsstatistikk med deg
  9. Facebook har akkurat forbedret søket sitt
  10. Om hvordan opplevelsen av tid former brukeropplevelsen

Markedsføring

Reklamebransjen har fått en del tyn den siste uken. Pepsi-sjefen Brad Jakeman har ikke mye positivt å si om reklamebyråer, og Gareth Kay mener at markedsføring «spesialiserer seg til irrelevans». Mer om markedsføring:

Og ellers? Tony the Tiger is back

Ymse

Morsomt og fint

God helg!

Publisert