skvulp-y16w39

Skvulp uke 39

Snapchat lanserer kamerabriller, tre hemmeligheter bak killer apps, Facebooks video-bom, tidenes beste logoer, sykler kamuflert som TV-er og Skam oversatt til dansk. Her er ukens beste saker!

Ukens store samtaleemne er Snapchats (nå: Snap Inc.) lansering av kamerabrillen Spectacles (se ukens logo). Det er lettere å bli glad i dette fargeglade produktet enn Google Glass: Spectacles er bare vanlige solbriller med et kamera, som kan spille inn inntil 30 sekunder film. Brillen lyser tydelig opp når det filmes, antagelig for å unngå å fremprovosere skjult kamera-frykt hos omgivelsene.

MIT Technology Review tror Spectacles blir en suksess. Men er Spectacles bare et stunt for å skape blest om at Snap nå har begynt å utvikle hardware, eller et første ledd i en plan om å frigjøre seg fra mobilen? Brillen kommer uansett til å ligge under de tusen juletrær om noen måneder. Og jeg ønsker meg et par, selv om jeg ikke vet hvorfor.

Tre andre viktige saker denne uken:

10 gode om design og teknologi

  1. Hva er tidenes beste logo? (bonus: kollega Andreas Carlssons liste over hans favoritt-logoer da han var barn)
  2. The 3 product principles Uber, Instagram, and Robinhood used to build a killer app
  3. The veil of ignorance: Om å designe for dem med større utfordringer enn deg selv.
  4. Generating faces with deconvolution networks
  5. Google, Apple, Adobe og Microsoft utvikler en ny font
  6. 12 tips for å holde orden på Sketch-kjøkkenbenken
  7. Hvordan designe feilmeldinger for mobil
  8. Nå kan du style Google Maps-kart
  9. Bærekraftig produktdesign
  10. Jennifer Daniel: Stop Trying to Design Everything:

Inspo

***

Vil du ha Skvulp rett i innboksen hver uke?

Da kan du melde deg på nyhetsbrevet vårt nederst på siden

eller via denne lenken!

***

Arbeidslivet

Medier

Diverse

Rart og morsomt

God helg!

Publisert