skvulp-y16w37

Skvulp uke 37

Hvordan selge design og innovasjon, likestilte emojier, kritikk av Aftenpostens Facebook-kampanje, Logo Pizza, dataspill – bedre enn kunst? Her er ukens beste saker!

Forrige uke samlet norsk presse seg i kollektiv forferdelse over Facebooks overivrige sensur. Nå som elven flyter roligere er det tid for å lese Ben Thompson, som mener Aftenposten bommet litt. For å si det mildt.

Hansen oh-so-blithely presumes that he, simply by virtue of his job title, is entitled to special privileges on Facebook. But why, precisely, should that be the case? The entire premise of Facebook, indeed, the underpinning of the company’s success, is that it is a platform that can be used by every single person on earth.

Et par andre anbefalinger:

10 gode om design og teknologi

  1. 5 tips til hvordan selge design og innovasjon
  2. How to pretend you’re a great designer
  3. React for designere
  4. What, exactly, makes something a progressive web app?
  5. The most overlooked aspect of UX design could be the most important
  6. Google planlegger webappens hevn
  7. Printed by Somerset er fint
  8. Justin Dauer om kreativ kultur
  9. En slags definitiv liste over 70 frontend-blogger
  10. Innovation by Design Awards 2016 – vinnerne er kåret!

***

Vil du ha Skvulp rett i innboksen hver uke?

Da kan du melde deg på nyhetsbrevet vårt nederst på siden

eller via denne lenken!

***

Sosiale medier

Biler

Diverse & ymse

“As a consumer, I never had to do anything to get my coffee — I didn’t have to order, wait or pay. It’s completely frictionless”

  • Er vi virkelig så fantasiløse?
  • Jeg vil gjerne utveksle noen ord med hun som jobber bak disken. Og jeg vurderer å investere i en sitronkake.

Morsomt og rart denne uken

God helg!

Publisert