uke 36

Googles nye logo, tidenes mest populære apper, Obamas spillelister. Og – mulighet for å melde seg på Skvulps rykende ferske nyhetsbrev. Her er ukens beste nyheter!

Det mest populære samtaleemnet denne uken er Googles nye logo (animasjon fra The Verge). Her er et knippe reaksjoner:

Logo schmogo, kan man selvsagt tenke. Mange mener den nye profilen er både barnslig og stygg. Men – enkelte kolleger argumenterer for at det Google har gjort er å utvikle en enkel profil som er tilpasset en fremtid med både mikroskopiske skjermer og stemmestyring. Da trenger selskapet et visuelt språk som er lett gjenkjennelig selv i situasjoner der det er minimalt med brukergrensesnitt. I slike scenarier kan man jo tenke seg at den nye profilen gjør susen, hm?

Nyhetsbrev

Liker du Skvulp? Ja? Literande? Da vil du trolig ha glede av å melde deg på nyhetsbrevet vårt. Abonnentene får Skvulp hver fredag, samt oversikt over det vi ellers måtte ha publisert på denne bloggen de siste dagene. Registrer deg her eller nederst på siden!

(Needless to say: Vi kommer ikke til å misbruke e-postadressen din på noe som helst vis!)

Hendt siden sist i Norge

Våre seks favoritter denne uken

  1. App Annie (via Quartz) har publisert en oversikt over tidenes mest populære apper: Flest nedlastinger, høyest omsetning osv.
  2. Thinking responsively: A framework for future learning
  3. Justin Glow skriver om den uken han forsøkte å være frakoblet Slack
  4. Pepsi om hvordan de gjorde design thinking til sin globale strategi
  5. Åtte grunner til å takke nei til start-up-jobben, kjære student
  6. Stjal Burger King McWhopper-ideen fra et par unge kreatører?

Hyggelig og morsomt

Ha en god helg!

Publisert