skvulp-y16w33

Skvulp uke 33

Skam-suksessens hemmeligheter, Norge som digital sinke, Mckinsey om sikkerhet og brukervennlighet i skjønn harmoni, tegneserien «the design team». Her er ukens beste saker!

NRK-suksessen Skam diskuteres heftig både av dem som elsker (eller er skeptiske til) serien, og blant dem som er imponert over hvor bredt den har truffet i store lag av befolkningen. Rollefigurenes nyskapende bruk av sosiale medier er bare ett av mange eksempler på hvordan serien har brukt digitale kanaler på en ny måte for å treffe en ellers flyktig målgruppe – og samtidig truffet veldig mange andre.

Markedsføringsforeningen inviterer derfor til arrangementet «SKAM: Hvordan NRK traff ‘den umulige målgruppen’ – og resten av Norge» om morgenen 26. august. Mer arrangementer:

Nytt fra Norge

Ti gode om design og teknologi

  1. 6 Reasons why you should ‘skill UP’. Det anerkjente digitale byrået ustwo deler et fint rammeverk for hvordan de sikrer intern deling av erfaringer
  2. Er brukervennlighet og sikkerhet uforenlig digitalt? Nei, og slik kan man lykkes, ifølge Mckinsey
  3. Moral Machine samler brukernes synspunkter på de etiske dilemmaene knyttet til selvkjørende kjøretøy og trafikksikkerhet
  4. Tre av designerne våre har vært på OFFF-konferansen i Barcelona og filmet opplevelsene sine
  5. – Digital transformation requires a mindset beyond marketing. Intervju med Jonathan Becher, SAPs digitaldirektør
  6. IBMs første PC er 35 år gammel
  7. Using artificial intelligence to create invisible UI
  8. A glimpse into the future with React Native for web
  9. Stranger Things typografigenerator (se ukens logo – mer om Netflix-serien Stranger Things her)
  10. DuoSkin: Functional, stylish on-skin user interfaces:

Medier og markedsføring

***

Vil du ha Skvulp rett i innboksen hver uke?

Da kan du melde deg på nyhetsbrevet vårt nederst på siden

eller via denne lenken!

***

Flyvende troll

Twitter sliter fortsatt med nett-troll og trakassering, noe som har ført til at Jason Calacanis har forfattet et brev han mener Twitter-sjef Jack Dorsey burde ha skrevet. Kanskje er Twitter i ferd med å ta tak i problemet, for selskapet har lansert nye regler for notifikasjoner og et bedre tilgjengeliggjort kvalitetsfilter.

Ymse

Morsomt og fint denne uken

God helg!

Publisert