uke 25

Amerikanske valgkamplogoer, Spotifys forvirrende grønnfarge, endelig nye emojier. Her er ukens beste innhold!

Den siste uken har flere artikler spådd større endringer i våre digitale brukergrensesnitt i tiden fremover. Sergio Nouvel skriver i Uxmag at webdesign er dødt. Websidene har funnet sin form, konvensjonene er på plass. Men Nouvel peker også på hva som komme skal:

This switch from web design to experience design is directly caused by the shift from web pages to digital products, tools, and ecosystems

Martin Galligan skriver “there’s a chat for that”, og ønsker seg Facebook MessageKit, slik at han kan styre alle appene sine fra ett grensesnitt – chatten. Og John Pavlus i Wired går kanskje enda lenger, og mener at Apple og Google konkurrerer om hvem som kan «drepe» appene først.

Design og teknologi

Den amerikanske valgkampen begynner å dra seg til. Når du går lei – og tro meg, det vil skje – av humor knyttet til Donald Trumps utseende, så kan du heller hvile blikket på en designanalyse av valgkampdeltagernes kampanjelogoer.

Keynote gjør material design:

https://vimeo.com/100377108

Ymse snadder

Gjensidige og Trygg Trafikks nye kampanje «Hold fokus» får mye omtale. Har ikke prøvd selv, for krav om telefonnummer OG Facebook-innlogging gjorde terskelen for høy … men det dreier seg om å holde seg unna tekstmeldinger når man kjører, og heller rette oppmerksomheten på veien. Det er en nyttig påminnelse, som det er fristende å synde mot.

Hyggelig denne uken

Nye emojis er lansert igjen! Endelig har det kommet taco- og nerde-ansikts-emojis; mange av dem jeg diskuterer dette med trekker frem den nye enhjørnings-emojien som enda viktigere. Tankevekkende.

Motherfuckingwebsite.com (ikke plagsomt barnevennlige rent språklig, men ellers SFW – og ja, litt nyttig!)

God helg!

 

Publisert