Skvulp uke 19

Alt om nye Instagram, skjermene våre svikter oss, Facebooks hemmelige nyhetsredaktører, frustrerte Apple Watch-brukere, våre favorittfonter i 2015. Her er ukens beste saker!

Denne uken har vi snakket om farger: En artikkel i The New Yorker overrasket oss ved å avsløre at de digitale skjermene våre kun klarer å gjenskape en tredjedel av fargene øynene våre er i stand til å se. De fleste av oss får derfor aldri se Pantones «Årets farge» fra 2013, Emerald – på ordentlig. Vil du oppleve den intense rødfargen til Englands dobbeltdekkere slik den virkelig er, holder det ikke å google, da må du ta en tur til London.

insta new Skvulp uke 19

Vi har også diskutert Instagrams nye, fargeglade logo. Utgangspunktet for redesign-prosessen? De ansatte i Instagram fikk ti sekunder til å tegne den gamle logoen slik de husket den!

Fra hjemlige trakter

Ti gode om design og teknologi

  1. Susan Weinschenk skriver bøker i skjæringspunktet mellom hjerneforskning, adferdsvitenskap og design. Her snakker hun om hjernen, dopamin og forventninger
  2. Michael Schneider om boter, Messenger og fremtidens kundeservice
  3. Agile is dead, long live continuous delivery
  4. Marvels styleguide
  5. Small Victories gjør Dropbox-filer om til websider
  6. Våre favorittfonter i 2015
  7. Bygg lette mobile prototyper med Silver Flows
  8. SyntaxNet: The World’s Most Accurate Parser Goes Open Source
  9. Designere burde tenke digitalt når de arbeider med branding, mener James Bates
  10. Visualisering av pengestøtten gitt til de amerikanske presidentkandidatene

Medier

Diverse

Fint denne uken

Tilt Brush’ «Painting from a new perspective» er ukens fineste:

God helg!

Publisert