Skvulp uke 12

Gründerkrangling, årets Design in tech-rapport, IDEO er kommet nærmere kjernen i vellykket innovasjon, reklametrøbbel for Google, terms & conditions-tegneserie. Her er ukens beste saker!

Denne uken har sosiale medier kokt og frest i etterkant av Eva Grindes syrlige kronikk om Singularity-universitetet. Bente Sollid Storehaug, leder for ESV Digitals nordiske satsning, reagerte kraftig på Grindes harselas, og spør retorisk om lederne i verdens største bedrifter er klin kokos?

I kjølvannet av/parallelt med denne meningsutvekslingen har det blitt skrevet en del:

10 gode om design og teknologi

  1. John Maedas årlige Design in Tech-rapport er publisert for 2017
  2. Fonter: Untitled Sans & Serif Design Information
  3. Designer vs Developer: how Google is trying to bring them together
  4. DeepMind finds way to overcome AI’s forgetfulness problem
  5. Slik kan du designe for hele verden, ikke bare Vesten
  6. A great design system should equip you to quickly and confidently create delicious user experiences
  7. Stackoverflows store utvikler-spørreundersøkelse: Om verktøy, læring og ønsker
  8. Todd Olsen: Iterasjoner er ikke design. Et angrep på «design-darwinisme»
  9. Göteborgsoperaen har fått ny profil
  10. IDEO har studert «innovasjon» i mer enn 100 for å se om det finnes fellesnevnere i vellykkede prosjekter. De fant for eksempel:

When teams iterate on five or more different solutions, they are 50% more likely to launch successfully.

Nyttige verktøy

***

Vil du ha Skvulp rett i innboksen hver uke?

Da kan du melde deg på nyhetsbrevet vårt nederst på siden

eller via denne lenken!

***

Fra Norge

Medier

Google er i hardt vær etter at en rekke annonsører har fått reklamefilmene sine koblet til hatefullt innhold på videotjenesten Youtube … og får minste like mye tyn for å legge inn plutselig reklame på den stemmestyrte høyttaleren Home. Reklamesnuttene ble fjernet etter få timer.

Arbeidslivet

Fint og morsomt

God helg!

Publisert