Uke 11

Verdensveven er 25 år, emosjonell design og vårfugler. Vi har samlet ukens beste innhold for deg.  

Verdensveven er 25 år gammel. Det var ikke alle som hadde trua da (nei, det er ikke den artikkelen fra DN).

Her på huset skrev Marius om å gjøre det lettere for kunder å handle i nettbutikken. Kenneth fortsatte sin serie om AngularJS og hvordan det er godt egnet for prototyping. På Thinkers & Makers diskuterte vi hvordan designere og utviklere er avhengig av å forstå og interessere seg for hverandres fagfelt om produktet skal bli bra. Og i morges startet vi dagen med Breakfast Club hvor Martin ga en introduksjon til emosjonell design.

Computer World har kåret de 100 mektigste i IT-Norge, Digi  har tatt ansvar og fått løftet frem viktige IT-kvinner. Vi liker at diskusjonen om hvordan vi finansier fremtidens helseteknologi kommer på bordet. Det var også interessant å se Zuckster selv ta ordet om privacy, denne gangen i lys av overvåkning. Frog skriver om hvordan samle brukerdata uten å freake folk ut. Microsoft har lagt ut en flott historie om sikkerhet.

Facebook går Google Ads i næringen, norske annonsører og kommentatorer tror Facebook vinner annonsekrigen på mobil (over VG, for eksempel), og snart kommer de beryktede videoreklamene

I Making Waves har vi alltid jobbet med det digitale som navet i kundeopplvelsen. Nå kalles vi, og sånne som oss, gjøkungen i reklamebransjen. Da gjenstår det bare for oss å si: «Ko-ko og move over spurvunger!»

Favorittartikkel denne uken: Myter om internett

Topp 10 UX-lenker

  1. Schwær samling Brand Identity style guides
  2. Device Agnostic som designfilosofi
  3. Google fjerner streken under lenkene!!!
  4. Hvorfor 3px er sjukt viktig
  5. Pixel Perfect Handbook fra ustwo
  6. Great design is brave design
  7. Designprosessen, en tid for alt
  8. Ikke prøv å være en designer, vær det
  9. John Maeda’s 3 prinsipper for å bruke design med suksess
  10. UI/UX redesign gjennom mange år (Med finfine GIF’er)

Labben hos Ericsson gjør mye fine eksperimenter knyttet til internet of things. Vi liker spesielt hvordan de jobber med de sosiale aspektene og personlighet

Sett noe fint ‘a?

Javisst.

NRK eksperimenterer videre med live-sendinger, sist ut er Piip-show. Skrekkøgle er også ute med et nytt prosjekt – ASCII Erica. Vi er en gjeng med kaffenerder og satte seff pris på denne historien om Aeropress. SXSW bragte med seg denne lille filmen om fontverdenens ringerever.  Markedsføringsstuntene fra CocaCola er kanskje ikke helt banebrytende, men fine er’em. Google har laget fin skjermsparer som viser toppsøkene i akkurat ditt landCollin Powell (!!) viser hvor selfie-skapet skal stå. Og til slutt, vi knegget godt av skjermbildene for dette spillet i App Store.

God helg da.

Publisert