Skvulp uke 11

Design in Tech-rapporten til John Maeda, empatiøvelse for teamet, trad. TV og radio vinner annonsekroner, Michelle Obamas vinneroppskrift i sosiale medier. Her er ukens beste saker!

John Maedas presentasjon Design in Tech 2016 er virkelig anbefalt lesning. Alle 47 slides fortjener litt oppmerksomhet, men konklusjonen er ekstra interessant: Maeda oppsummerer med å hevde at det er tre typer design som er relevant nå: 1. klassisk design, 2. design thinking, som har sitt opphav i næringslivet, og 3. computational design, som er knyttet til teknologi.

Disse design-filosofiene er avhengige av hverandre, og for å lykkes i dag må man kombinere minst to av dem, mener Maeda. Wired har en god gjennomgang av presentasjonen, som ble holdt på årets SXSW-konferanse.

To andre favoritter denne uken:

  1. Andreessen Horowitz har delt en nyttig presentasjon som handler om hva nettverkseffekt egentlig er
  2. En fin, liten øvelse som kan utvikle empatien i et team

Norske nyheter

10 om design og teknologi

  1. The Future of Conversational UI Belongs to Hybrid Interfaces
  2. Google øker premieringen av mobilvennlige nettsider
  3. Joe Gebbia om hvordan Airbnb designer for tillit
  4. Bekk: Arkitekter må bli smidige (som kollega Pål Rønning også formulerte det nylig)
  5. Trump css av Brad Frost
  6. – Hey, look, it’s every bootstrap website ever!
  7. Diggs Slackbot serverer det beste fra nettet rett i chaten din
  8. Google Analytics 360 Suite er nye verktøy for markedsførere
  9. – Dribble er et uttrykk for det verste synet på design
  10. By the way – typography and material behavior er veldig fint:

Adblock igjen

Diverse fra nær og fjern

What we’re trying to do is create the default place to write and publish anything of substance that you want the world to see

Morsomt denne uken

God helg, og snart: God påske!

Publisert