Skvulp uke 10

Snacks-økonomien, «mobile first» er utdatert, Product Thinking vs. Design Thinking, app-pris-generator, rørende film om livet som konsulent. Her er ukens beste saker!

Favorittartikkelen vår denne uken er signert Thomas Baekdal, som skriver om the snacking economy. «Namnamnam!», tenker du kanskje nå.

Men nei, dette handler om de digitale vanene våre, og hvordan vi småspiser oss gjennom sosiale kanaler, søker og kikker innom nyheter på en mer fragmentert måte enn da vi inntok «innhold» før Internett. Målet til Baekdal er å gi innsikt i hva som egentlig virker på nett:

Regardless of if you have the scale or if you are a niche, the key is to design for the behavior instead of the format

Nært og nordisk

***

Vil du ha Skvulp rett i innboksen hver uke?

Da kan du melde deg på nyhetsbrevet vårt nederst på siden

eller via denne lenken!

***

10 om design og teknologi

  1. Hva er bedre enn «Design Thinking»? Product Thinking, mener Tim Malbon i Made for Many.
  2. «Sprint» er Google Ventures’ bok som beskriver en femdagers prosess for å bygge og teste et produkt
  3. Mobile first er utdatert, mener Intercom
  4. Liquid brands (se ukens logo)
  5. Eric Ries: The prototype mindset
  6. CMOs: ‘Technographics’ is the new demographics
  7. Typesetting in Sketch
  8. Viceland, signert Gretel
  9. Systemer designet for gjennomsnittet er dømt til å mislykkes, mener Todd Rose
  10. Trailer for filmen Graphic Means:

Krimskrams

Ukens morsomste

God helg!

Publisert