Gratulerer, Universitetet i Nordland!

Universitetet i Nordland (UiN) har hatt rekordstor økning i søkningen til høyere utdanning i år. Og vi er stolt over å ha fått lov til å bidra med en liten del av suksessen!

Studentene er en kresen målgruppe med høy digital kompetanse, så responsive design var en selvfølge. Tidligere undersøkelser og tilbakemeldinger hadde vist at mobile plattformer brukes mye. For å tilpasse til målgruppen var det også viktig å finne en balanse i den visuelle fremstillingen – de unge har klare krav til et attraktivt uttrykk, men tar samtidig studiene veldig alvorlig, så nettstedet måtte også fremstå som seriøst.

For å spare virksomheten for dobbeltarbeid ble mye av kjerneinformasjonen om studietilbudet hentet inn via en integrasjon mot fagsystemet FS (Felles Studentsystem). På nettsidene ble informasjonen beriket med artikler om tidligere studenters erfaringer og populærvitenskapelige artikler fra forskningen ved UiN. Slik kunne studentene få bredere innsikt i hva studiet de kunne søke på, og et innblikk i fagene som universitetet tilbyr.

Universitetet har over flere år hatt en sterk satsning på studentrekruttering, så det var viktig at studietilbudet var lett å dele i sosiale medier og kunne fungere sammen med kampanjene de gjennomførte i andre mediekanaler.

Og de felles anstrengelsene har betalt seg: Med en økning i søkertallene på 18,7 prosent fra i fjor, øker UiN mer enn noe annet universitet i Norge!

Det er klart vi er stolte av å være en del av det, så gratulerer, Universitetet i Nordland!

UiNs egne ord om søkertallene kan du finne her

Publisert